صفحه ها
دسته
دانلود
وبلاگ دوستان
پیوندها
وبلاگ دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 379688
تعداد نوشته ها : 571
تعداد نظرات : 506
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
امام خمینی آزادی اندیشی و تضارت افکار را « هدیه الهی » می نامید و عامل « رشد وپویایی » « آزاد اندیشی » نعمت و موهبت دیگری است که در پرتو مجاهدت های خاص و ایثارگرانه حضرت امام خمینی و به صورت یکی از آثار ارزشمند و بی نظیر انقلاب اسلامی رخ نمود و در محافل علمی و پژوهشی راه یافت و زینت بخش فکر و رفتار محققین و پژوهندگان گردید. آزاد اندیشی همچون آزادی در ابعاد فردی و اجتماعی و با گستردگی موضوعی و ابعاد و جلوه هایی که دارد حائز اهمیت بسیار است و اصولا باید دانست که بدون آزادی در تفکر و اندیشه راه برای تحقق آزادی های دیگر به مفهوم صحیح و در مصادیق گوناگون صاف و هموار نمی گردد و از این بالاتر می توان اذعان نمود که آزادی در تفکر یا آزاداندیشی به مراتب از آزادی های اجتماعی ارزشمندتر است که آزادی در جسم و تن و بهره وری های آن هرگز به پای آزادی در فکر و اندیشه نمی رسد و تا این نوع آزادی به ظهور در نیاید آن نوع آزادی محقق نمی گردد. به دیگر سخن همچنان که « تغذیه روح و جان » بالاتر و حیاتی تر از « تغذیه جسم و تن » است آزاد اندیشی نیز
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر رهبر جمهوری اسلامی ایران و امید مسلمانان محروم جهان از اینکه با این نامه طولانی وقت ارزشمند شما را می گیرم بسیار عذر می خواهم . در عین حال به عنوان یک مسلمان امریکایی به تقوای شما احترام زیادی می گذارم و فکر می کنم که شما بتوانید به دخترم کمک کنید. حدود شش ماه پیش همسرم (از امریکا) با دفتر شما در رابطه با دخترمان سونیا تماس گرفت . وی در اکتبر 1987 (آبان 1366 ) در بدترین شرایط به دنیا آمد . او حدود 20 دقیقه بدون اینکه اکسیژن به مغزش برسد زنده ماند . هنگام تولد هیچ خونی در بدنش جریان نداشت و برای ده دقیقه نیز ضربان قلب نداشت . با کمک و لطف خداوند قلب او شروع به تپیدن کرد; درحالی که پزشکان مرگ او را اعلام کرده بودند. وی را با هواپیما به بیمارستانی در شهری دیگر منتقل کردند. در آنجا به ما در مورد امکان زنده ماندن وی هیچ امیدواری ندادند. در عین حال به ما گفتند که اگر او زنده هم بماند در حالت کما باقی خواهد ماند و تنها با کمک دستگاه تنفس نفس خواهد کشید و برای بقیه عمرش از طریق سرم تغذیه خواهد شد . با امواج مغز 44 جی گزارشها کودک را فاقد مغز نشان می داد و از
این آلان یک تکلیف بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است حفظ اسلام در ایران . و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست . امروز حفظ اسلام در تفاهم است تفاهم بین همه اقشار بین مردم با روحانیون روحانیون با استاندارها استاندارها با مردم و روحانیون و این تکلیفی است الهی که باید جواب آن را بدهیم . بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند نسلهای آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن : انگیزه الهی و مقصدعالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد... در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است فراموشی هدف و تفرقه واختلاف است . بی جهت نیست که بوقهای تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده های بومی آنان تمام توان خود را صرف شایعه ها و دروغهای تفرقه افکن نموده اند و میلیاردها دلار برای آن صرف می کنند. بی انگیزه نیست سفرهای دائمی مخالفان جمهوری اسلامی به منطقه و مع الاسف در بین آنان از سردمداران و حکومتهای بعض کشورهای اسلامی که جز به منافع شخص خود فکر نمی کنند و چشم و گوش بسته تسلیم آمریکا هستند دیده می شود و بعض از روحا
 در صفوف مسلمین باهم هم صدا باشیم . ما با همه مسلمین هم صدا هستیم ما با همه ملت هم صدا هستیم ... ما برادری خودمان را به برادران اهل سنت اعلام می کنیم . دشمنان اسلامند که می خواهند ما را با برادرهای خودمان مختلف کنند. دشمنان اسلام یا گول خورده های از آنها هستند که در این وقت مخالفت ما بین دو دسته را اعلام می کنند. ما اعلام می کنیم وحدت کلمه مسلمین را. اگر مسلمین وحدت کلمه داشتند امکان نداشت اجانب بر آنها تسلط پیدا بکنند. این تفرقه در بین مسلمین است که باعث شده است که اجانب بر ما تسلط پیدا بکنند. این تفرقه مسلمین است که از اول با دست اشخاص جاهل تحقق پیدا کرد و الان هم ما گرفتار هستیم . واجب است بر همه مسلمین که با هم باشند. یک زمان حساسی است ما بین حیات و موت مردد هستیم . ما الان مملکتمان یا باید تا ابد زیر یوغ استعمار و استبداد باشد یا باید الان از این یوغ خارج بشود. اگر وحدت کلمه را حفظ نکنید تا آخر باید مبتلا باشید. حضرات آقایان ! همه ما مسئول هستیم . روحانیون در درجه اول مسئولیت هستند. روحانیون باید بروند در بلاد در جاهایی که دور دست است لازم است که بروند در دهات و قصبات و
 سیدضیا مرتضوی اشاره امروز در سالروز ورود حضرت امام خمینی (رحمت خدا بر ایشان باد) به میهن اسلامی و در آستانه ورود به سی و دومین سال برپایی حکومتی اسلامی بر پایه ولایت فقیه و حاکمیت احکام و ارزش های اسلامی باید از امید گفت ; امید به آینده امید به روزهای بهتر برای این ملت بزرگ که صدها هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است . اما نمی توان نگران خسارت ها و آفت ها نبود. از این رو در روزهایی که جشن پیروزی می گیریم باید اینجا و آنجا از نگرانی ها و دلواپسی های برای انقلاب و نظام اسلامی و چهره اسلام نیز سخن بگوییم ; به این انگیزه که ما را بیشتر به خود آورد و با تحول و اصلاح در رفتار و گفتار نقش آفرینان صحنه نظام جمهوری اسلامی ایران امید به آینده درخشان را در دل مردم عزیز زنده و فزاینده نگه دارد. و این است عذر نگارنده در بازگویی بخش کوتاهی از دلواپسی ها و نگرانی ها و در واقع ترس بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی آن هم در نخستین روز دهه فرخنده فجر. بازگویی نگرانی های امام خمینی نسبت به حال و آینده انقلاب و نظام نیازمند نگارش یک کتاب است ; هم از این رو که محورهای نگرانی
  در دنیای امروز با وجود تمام پیشرفتهایی که در زمینه ارتباطات و ابزارهای ارتباط جمعی صورت گرفته اما همچنان قلم و نوشتن از جایگاه و اعتبار خاصی برخوردار است و در این میان « نامه » مکتوبی است که توسط شخص یا اشخاصی که احساس می کنند باید مطلبی را با کسی در میان بگذارند نگاشته می شود. این نگارش می تواند با هدف بیان احساس انتقاد مشورت تبریک تسلیت و باموضوعاتی دیگر باشد. در هر صورت و به هر علتی که یک نامه نگاشته می شود نشان از توجه نویسنده به شخصی دارد که برایش نامه می نویسد. مطالبی که به مناسبت دهه فجر در اینجا  می آید مشتمل بر قسمتی از نامه هایی است که به زبان انگلیسی برای حضرت امام خمینی (ره ) نگاشته و ارسال شده و در کتابی تحت عنوان « امام خمینی مخاطبی جهانی » به همت موسسه نشر آثار امام به چاپ رسیده تا علاقه مندان بتوانند با مطالعه این نامه ها امام را این بار از منظر نگاه جهانیان ببینند و هر چه بیشتر با ابعاد مختلف شخصیت ایشان آشنا شوند. با نگاهی عمومی به کلیه نامه ها می توان وسعت گسترده مخاطبان رااز نظر مکانی دریافت . با اینکه این مجموعه فق
    دیدگاه های امام خمینی درباره ضرورت عبرت گیری « روحانیت و مردم » از وقایع تاریخ معاصر و پرهیز از اختلاف و تفرقه اشاره یکی از موضوعاتی که در کتاب شریف « صحیفه امام » به طور مکرر و در مناسبت ها و دیدارهای گوناگون حضرت امام خمینی با علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم و مسئولان و مدیران نظام اسلامی ثبت و درج گردیده است ضرورت درس آموزی و عبرت اندوزی از وقایع تاریخ معاصر است . نهضت مشروطه و نهضت ملی و حضور محوری فقها و علمای دین در بنیان نهادن و رهبری این جنبش ها بارها توسط امام خمینی مطرح گردید و به صورت هشدار و بیدارباش فقها و علمای اسلام و همه زمامداران و مسئولان و تمام قشرهای مردم جامعه را مخاطب قرار داد. تعابیری چون « تاریخ یک درس عبرت است » و « ما باید از تاریخ عبرت بگیریم » در کلام و بیان امام با ذکر وقایع و رخدادهای تلخی همراه می گردد که در نهضت مشروطه و نهضت ملی به وقوع پیوست و باعث شد در یک جنگ روانی تمام عیار شخصیت های نستوه و وارسته ای چون آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری و آیت الله سیدابوالقاسم کاشا
بخش دوم و پایانی نیایش چهارم : « خداوندا ملت عزیز ما را به شرف استقامت پیروزی ظاهر و باطن نایل فرما و به ارتشیان سپاهیان بسیجیان و راهیان کربلا و جهادگران و امدادگران این رزمندگان خالص و عارف ما در مصاف با دشمنان خود موفقیت و نصرت کرامت و به آنان عزمی راسخ و قامتی استوار عنایت فرما و به خانواده های عزیز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین صبر و اجر لطف فرما اسرا و مفقودین را به اوطان خود بازگردان و به جانبازان انقلاب شفا عنایت کن و شهدای گرانقدر ما را با اجر وافر خود درکنار شهدای صدر اسلام محشور فرما و سلام و صلوات خود را بر صاحب امر و وارث ارض حضرت بقیه الله الاعظم ـ روحی فداه ـ نثار فرما . » (1 ) اشاره ها : .1 درخواست استقامت و پیروزی های ظاهری و باطنی برای ملت ایران . .2 موفقیت و نصرت و عزم راسخ برای مجاهدان اسلام . .3 بازگشت اسیران و مفقودان جنگ تحمیلی . .4 شفای جانبازان انقلاب . .5 محشور شدن شهیدان دفاع مقدس با شهیدان صدر اسلام . .6 صلوات الهی برای صاحب امر(عج ) نیایش پنجم : « خداوندا! شهدای عزیز این ملت را که برای تو و برای اعتلای دین تو جان باخته اند
بخش اول فصلی از دیدگاه های امام خمینی درباره مهدویت به نیایش هایی از آن رهبر بصیر اختصاص دارد. از آن جا که فضای نیایش ها یادآور امام مهدی علیه السلام و ظهور دولت کریمه جهانی آن حضرت است عنوان نیایش منتظران را برای آن مناسب دیده و برگزیده ایم . ویژگی های کلی این گونه نیایش ها که اینک بدان اشاره می کنیم از مجموعه آثار معنوی ـ اجتماعی حضرت امام قابل تامل است : .1 یادکرد الطاف پروردگار و عنایت های انبیا و اولیا به ویژه امام زمان علیه السلام . .2 یادکرد ملت ایران و منزلت آنان نزد خداوند; .3 اظهار فروتنی و نیازمندی در برابر پروردگار; .4 اظهار قاطعیت و استقامت در برابر دشمنان دین و امت ; .5 نکوداشت مقام شهیدان جانبازان مفقودان و اسیران دفاع مقدس ; .6 تجلی عشق و حالات عارفانه ; .7 پیوستگی عقیدتی و عاطفی و عملی با ولی عصر علیه السلام ; .8 زمینه سازی منتظران مهدی موعود برای حکومت جهانی واحد . نیایش یکم : بارالها ما ضعیف و ناتوانیم تو به فضل خود ما را از شرک جلی و خفی حفظ فرما; و از تبعیت هواهای نفسانی که خود شرک است نجات مرحمت فرما; و به حقیقت توحید و یکتاپرستی و یکتاخواهی هدایت فرم
    اشاره حضرت امام خمینی به شدت از اختلاف و تشتت در بین جریان های فکری و سیاسی درون نظام که بارها در رفتار و عمل وفاداری خود به اسلام و انقلاب را ثابت کرده و در به ثمر رسیدن و تداوم نهضت اسلامی مشارکت داشتند رنج می برد و با توصیه های مکرر همواره به ترک منازعه و تفرقه و گرایش به اتحاد و همبستگی فرا می خواند. همچنین امام خمینی از تنگ نظری های موجود بین برخی از اعضای این گروه ها وجریان ها ـ که در اثر آن هیچ نقد سالم و انتقاد سازنده و راهگشایی را بر نمی تابیدند و بر انتقاد گران صالح و ناصالح می تاختند و به هتک حرمت آنان می پرداختند ـ برمی آشفت . زیرا مشاهده می کرد اختلاف در فتوا و دیدگاه های فقهی امری طبیعی و دارای سابقه ای دیرینه در میان فقهای اسلام می باشد و در حالی که آن بزرگواران در فضایی بسیار صمیمی به نقد نظرات خویش اهتمام می ورزیدند واز این تضارب افکار بهترین بهره وری را برای رشد علوم حوزوی و پدید آمدن نظرات بکر و نوین به عمل می آوردند جناح های فکری و سیاسی موجود نه تنها این روش را منسوخ کرده اند که هر نقد و نظریه ای را به شدت سرکوب می کنند و به تخریب شخصیت ناقد
       مثل اینکه یک برنامه الهی در کار بوده است دست بشر آن چنان قدرتی ندارد که این طور مردم را بیدار کند که همه طبقات و همه بچه ها و بزرگان اینها با هم به یک راه بروند... این یک مطلب غیر عادی است که امروز لطفی از جانب خدای تبارک و تعالی به ملت ایران است با این نهضتی که کرده اند و با این وحدت کلمه انشاالله مقاومت کنند. مردم دیگر آشنا شدند یعنی یک قدرت الهی در ایران دارد حکومت می کند. این را بیدار باشید یک قدرت بشری نیست ! بشر نمی تواند که همه مملکتی که سی و چند میلیون جمعیت دارد و بزرگیش هم چند مقابل فرانسه هست یک مملکتی نمی تواند بشر را این چنین به قیام دعوت بکند که این بچه کوچولوی هفت هشت ساله اش این بچه ای که در دبستان می رود بلکه قبل از اینکه در دبستان هم برود تازه زبان باز کرده است تا اون پیر مردها مردهایی که خوابیدند در توی خانه و نمی توانند بیرون بیایند همه با هم بگویند که : مرگ براین سلطنت پهلوی . این زبان خدا است این القای الهی است . این یک چیزی نیست که بشود بشر این را درستش کند. یک دفعه مثلا متحول کند یک مملکتی تمام یک مملکت سی و چند میلیونی ر
X